Kuloár Chèré a hřeben Cosmiques k tomu

| 0 comments

Touhle dvoutúrou jsme s Lukym odpálili naše týdenní působení v evropském hlavním městě alpinismu. A protože lenost je hlavní výsadou horolezců, bylo hned prvním krokem zakoupení 7denní permanentky. Do Chamonix jsme totiž přijeli hlavně jezdit lanovkami.

Toto déjà vu se neomrzí.

Do 3800 metrů přijíždíme ukázkově připraveni. Luky po 14denní nemoci a já po týdenním pobytu u moře. Ještě že to začíná s kopce. Nejsme tu samozřejmě sami, ale zdá se, že se dneska navzdory ideální podmínce žádné nástupové závody konat nebudou. Všichni se poklidně rozutečou do všech směrů a my si užíváme klidnou cestu pod Triangle du Tacul.

Dneska nástupový spurt vynecháme
Triangle du Tacul s tenkou linkou kuloáru Chèré (D, 350m, 80°) v pravé části
Kluci nastoupili před námi, ale pak jim tahle nadílka zasypala batohy, takže měli o zábavu postaráno. PS. Našli a vylezli.
Nástupové sněhy
Vallée Blanche s hřebenem Verte
Tady začíná lezení. Obtížnost tak akorát, aby to člověka bavilo a zároveň si nenadával, co dělá s dvěma piklema uprostřed léta.
V první délce není frekventovaná túra moc znát. Odtáváním mizí předtesání.
Druhá délka byla dle průvodce nejstrmější a klíčová, ale místy předtesaná. Tohle už je třetí a pořád je to krásné lezení.
Ještě dáme 4. délku na celé lano a frčíme dolů.

Když jsme ráno na lanovce potkali Zobana a svěřili se, že jdeme na Chèré s jednou šedesátkou, upozornil nás, že se sestupem nemáme moc na výběr a budeme to muset vzít přes vršek Taculu. Ale to nevěděl o naší tajné zbrani, zmiňované lenosti. Raději jsme své životy svěřili jedné prašivé skobce a jiné prašivé smyčce a byli jsme dole natotata. Naštěstí teda ne moc rychle.

Poslední metry zase slézáme a hurá na slunce
Nástup na Arête à Laurence

Cestu zpátky na lanovku vezmeme po hřebeni. Nejdřív krátkým Arête à Laurence (PD+) a po průchodu chatou Cosmiques navazujeme již populárním Arête des Cosmiques (AD). Ten jsme sice už šli před dvěma lety, ale není důvod si tuhle plezírovou túru nezopáknout, zvlášť když to tu dneska vypadá na místní poměry liduprázdně.

Pěkná plotna na hřebeni Laurence
Přezouvací zázemí pro unavené alpinisty
Na hřebeni Cosmiques jsme hlavně kvůli kochání a pózování
Nikde nikdo. Nezabloudili jsme?
U slaňování se konečně chvilku zasekneme a vyslechneme něco klientských nářků
Zas jsme zapomněli mágo, tak to necháme na příště
Klíčové místo oblézáme po vzoru místního guida zkratkou zprava jiným klíčovým místem
Ještě trocha předbíhání a už jsme na oblíbené terase. Dneska je to jen s fotkami, bez autogramů.